Tuesday, September 29, 2009

Rumah terbuka 11Oct 09 dan ISA.

Sedang sibuk buat rancangan rumah terbuka pada 11Okt09. Insyaalah. Tadi beli pinggan, gelas, tisu, sudu garfu. Semua pakai buang. Beli beg sampah X-large. Senang dan bersih, lepas makan campak dalam plastik hitam.

Hari ini diumumkaan Isa Samad sebagai calon BN. Sedikit rasa kurang setuju. Atas dasar populariti seperti dinyatakan oleh Tan Sri Muhyiddin. BN hendakkan kemenangan. Bagi saya, berilah peluang muka baru. Ramai ahli UMNO yang muda dan professional sekarang ini. Jika persoalannya, calon baru orang tak kenal, maka BN kenalah buat sesuatu.

Isa Samad ramai penyokong, tetapi adakah dia mampu memberikan idea baru, memperkenal cara baru dan di'hormati' oleh generasi baru@muda. Alahai...saya fikir 'orang lama' macam IS ini sepatutnya melatih atau menurunkan ilmu pada golongan muda. Memberi sokongan dan kepercayaan pada golongan muda. Mungkin kerana saya tidak tinggal dikawasan IS, maka pemahamam saya mengenai "penyokong-penyokong" beliau agak negatif. Curiga adakah penyokong atau kroni atau orang yang "dibeli". Melihat IS didokong dan diarak oleh "kaki ampu" dimuka akhbar, saya rasa menyampah. Masih cara lama lagi !!!!!.

Sebaiknya, dia sudah ada pengganti atau orang kepercayaan yang di didik sejak dulu lagi. Lama jugak jadi Menteri Besar dan MT. Ikutlah seperti Nabi Muhammad SAW, dia telah mendidik para sahabat beliau semasa memerintah. Dan apabila beliau wafat, pemerintahan dijalankan oleh para sahabat Nabi seperti Abu Bakar. Othman dan Ali. Sokongan rakyat senang diperolehi.

Kenapakah cara demikian tidak diteladani oleh pemimpin-pemimpin sekarang? Memang unsur kroni dan wang masih berleluasa. Insaflah.

No comments:

Post a Comment