Thursday, August 20, 2009

Nik Aziz, Mikael, Yasmin dan Ashraf.

Selamat berpuasa untuk semua kenalan, saudara mara, bloggers, 'facebook' geng dan sesiapa saja yang singgah di blog ini. Alhamdullillah, lusa kita berpuasa. Saya ingin menasihatkan diri saya dan Dato' Nik Aziz supaya berbanyak-banyak berbuat baik dan bersangka baik terhadap seluruh makhluk Allah SWT di dunia ini.

Pilihanraya kecil di Permatang Pasir mungkin satu pemilihan ketua yang amat barokah sekali. Tiada penipuan. Tiada caci mencaci. Semua baik-baik hendak nya. Bulan Ramadhan bulan yang baik. Maka berbaik-baiklah hendaknya.

Saya berharap agar H1N1 juga akan 'menghormati' bulan puasa. Tiada lagi jangkitan. Kurang kematian. Menutup mulut dan hidung dengan memakai 'mask' juga baik dibulan puasa ini. Mengurangkan deria bau. Mengurangkan percakapan. Menambah pahala.

Inkues atas TBH pastikan berjalan lancar. Beritahu saja yang benar. Jangan cerita berbelit-belit. Jika benar katakan benar. Semoga ada penyelesaian yang adil dan saksama.

Untuk rakyat yang masih tidak berpuas hati dengan pemimpin pemimpin politik, berehatlah sebentar dari demonstrasi jalanan. Duduk diam-diam di rumah. Politik adalah mainan orang yang gila kuasa. Kuasa dari hasil undi yang diberikan atas dasar ingin 'menghukum' tidak bernilai langsung. Orang yang menang dari undian begini sebenarnya tidak lebih dari 'tiada rotan akar berguna'.

Saya terkenangkan Allahyarham Mikael dan Allahyarhamah Yasmin. Kedua-duanya adalah istimewa buat saya. Mikael dan Yasmin adalah insan yang menyenangkan. Sentuhan mereka adalah lagu dan cerita. Begitu juga kenangan yang singkat tapi amat bermakna untuk Allahyarham Ahmad Ashraf Sulaiman. Semuga roh mereka dirahmati Allah.

No comments:

Post a Comment