Thursday, July 7, 2011

Cookies for Hariraya 2011

Salam frenz,

Tak lama lagi kita akan berpuasa dan berhariraya. Kali ini saya akan membuat biz kecil-kecilan dari dapur rumah sendiri iaitu membuat biskut raya. Idea membuat biskut raya ini tercetus bila saya mengadakan rumah terbuka tahun lepas, dimana kawan saya telah memberikan saya 4balang kueh Cornflakes Madu. Biskut tresebut telah saya letakkan diatas meja dan habis dimakan oleh tetamu yang datang. Sedap kata mereka. Rasanya ranggup crispy, tidak lemau, tidaklah manis sangat..secukup rasa, enak dan yang bestnya meraka kata "kalau makan satu nak satu lagi..susah nak berhenti".


Cornflakes Madu ..... sedaaaap !

Dari situlah saya berazam untuk menjual biskut Cornflakes Madu tersebut. Bersama rakan saya iaitu Zaidah, kami telah mula membuat promosi untuk Cornflakes Madu ini. Kami membuat contoh cookies ini untuk dirasa oleh bakal pelanggan dan mengambil tempahan. Oleh kerana ianya "homemade" maka pembuatan cookies ini semuanya memakai cara insani (manual). Kami juga menambah dua jenis biskut iaitu Chocolate Chip dan Suji.

Biskut Suji ...yummy yummy

Ramuan asas adalah tepung gandum, buttercup, minyak sapi, telur dan pewarna. Semua bahan adalah halal. Yang utama ianya dibuat oleh orang Islam dan proses pembuatan dijamin bersih.


Chocolate Chip..best!

Harga setiap cookies adalah:-
1) Cornflakes Madu RM18.00
2) Suji RM18.00
3) Chocolate Chip RM20.00
( Kuantiti setiap bekas biskut adalah 50biji. )

3 jenis cookies: Cornflakes Madu, Chocolate Chip dan Suji.


Tempahan boleh dibuat dengan sms atau call ke 0123765349 dan 0123561274. Penghantaran percuma di sekitar Lembah Klang. Tempahan luar kawasan akan dikenakan bayaran pos laju mengikut kadar yang ditetapkan. Apalagi lepas baca artikel ni, buatlah tempahan. Kalau nak tolong kawan, inilah masanya ......!!!!!! hahahaha.

No comments:

Post a Comment