Sunday, February 21, 2010

Miza-Manik dan Ain-Adam

Seronok jugak dengan tajuk diatas. Sebut Miza aku teringat Manik. Sebut Ain aku teringat Adam. Mereka2 inilah yang mengisi waktu santaiku. Jika talipon Miza, topik favorite adalah kerja tangan jahitan manik.

from right: Ustazah Bahyah, Miza and Harith Akmal. Photo at ARIANI Bangi

Kawanku yang seorang ini betul-betul "marvellous" because dia berjaya membuktikan kegigihan nya menjahit manik menjadi perkara yang amat mengkagumkan kaum wanita diluar sana. Syabas diucapkan. Yang seronoknya, kawan ku ini menjadikan baju kurung dan blouse aku sebagai medan ceativity nya yang memang cantik. TQVM Miza, ur my wonderful, beautiful, colorful, and swiming pool I selama-lamanya.


Adam dan Ain


Manakala pasangan Ain-Adam adalah dua kanak-kanak yang sedang membesar penuh kasih sayang dari parents, datuk nenek dan seluruh keluarga. Adam jika nampak saja NekBu, yang ditanya adalah Ain. Pandang muka NekBu pasti nama Ain yag disebut. Cuti Chinese newyear, amat seronok sekali. Kami pergi ke PortDickson, stemboat dan barbeque. Aku merindu suasana demikian.

2 comments:

  1. barula nampak laen ckit rumah kau ni..baru meriah..pls mail gambaq tu ...

    ReplyDelete
  2. eh macam maner nak alihkan background label tu ha, kacau aku punya title jer

    ReplyDelete