Sunday, October 4, 2009

GEMPA BUMI DIPADANG - updates

Alhamdulillah saudara-mara di Parek Laweh, Kota Padang selamat dari bencana. Namun saudara mara di kampung Sungai Sariek, Pariaman tidak dapat dihubungi sampai kini. Daripada kak Wirda (diKota Padang) kami diberitahu bazar dimana kami membeli keripik belado, jeans, dan ole-ole ranap sama sekali.

Oleh kerana terlalu kerap pergi kePadang, kebanyakkan Hotel yang kami singgah menjadi tanda tanya. Hotel Depo yang pernah kami bermalam juga telah runtuh menyembah bumi. Hotel Ambacang yang terletak di kawasan "kibang" runtuh teruk. Hotel Bumi Minang juga runtuh habis. Hotel Pengeran masih utuh lagi, kami pernah menginap disana dua kali. Hotel Hang Tuah (Hotel favourite keluarga saya) di persimpangan jalan masih selamat.

Tidak boleh dibayangkan jika kami berada di situ di saat bencana berlaku. Alhamdulillah syukur, namun kami tetap menginsafi dan mengambil iktibar atas semua kejadian itu. Rancangan untuk berhariraya Korban di Padang terpaksa di batalkan.

Setiap hari Ayah mengikuti perkembangan di Padang. Kemungkinan kami akan balik juga tetapi setelah keadaan agak selamat untuk melihat dan memberikan sedikit bantuan yang mampu. Tetapi disaat ini, cuma doa yang kami titipkan agar seluruh warga Padang khasnya diringankan beban dan selamat hendaknya. Amin.

No comments:

Post a Comment